Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

woensdag 7 maart 2012

Gijs Lieftink


Vorig jaar tijdens de fiesttocht van Parijs naar Zwolle leerde ik een behoorlijk aantal nieuwe mensen kennen. Allemaal mensen met voorliefde voor hun hobby, het fietsen.
Een van hen was Gijs Lieftink.
Mijn allereerste ontmoeting met Gijs was op een avond in het voorjaar ter voorbereiding op de tocht.Gijs was een tanige, slanke en op het oog sportieve zestiger.
Pas tijdens de tocht zelf leerde ik Gijs iets beter kennen. Geen groot prater, net als ik overigens, maar wel een vriendelijke persoonlijkheid. Tijdens de twee keer dat we in dezelfde kamer moesten overnachten vertelde hij wel over zijn werk, over het fietsen en over andere zaken die hem bezig hielden.
Het fietsen zelf ging hem goed af, je kon goed zien dat hij het al lang deed. Zonder enig probleem fietste hij de 1060 km in een week uit.

Ergens in de winter hoorde ik van een ander Swolland lid dat Gijs ernstig ziek was, en ik kon dat niet geloven.
Het kon er bij mij niet in dat iemand die in de zomer nog op de fiets van Parijs naar Zwolle fietste, in de winter ineens zo ziek kon zijn.
Als je zoiets hoort hoop je dat er nog herstel mogelijk is, want men kan zo veel tegenwoordig..........

Toen ik vandaag de website van Swolland opende sloeg de schrik mij om het hart. Gijs Lieftink was op zondag 4 maart op 64 jarige leeftijd overleden. Deze slanke, sportieve en sterke man had het toch niet gehaald.
Ik kan het nog steeds niet geloven....................


Gijs, rust zacht !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten