Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

dinsdag 20 maart 2012

WEGPIRAAT !

Dinsdagochtend 9 uur, zonnig weer maar nog wel fris met een redelijk ZW-windje. Deze ochtend is de enige mogelijkheid om deze week, afgezien van het weekend, te fietsen.
Ik fiets via Herxen richting Wijhe en verder via Boerhaar en Broekland richting Heeten, ik doe lekker kalm aan hoewel ik nog wel aardig door moet trappen tegen de ZW wind in.
Net voor Heeten ga ik weer links om terug te keren richting Zwolle en kom uiteindelijk uit op de N348 tussen Deventer en Raalte. Ik fiets netjes op het fietspad richting Raalte als ik in de verte een auto zie inhalen in de richting Deventer. Als die auto, een audi A4, vlak bij mij is schiet hij ineens in volle vaart de berm in en schiet vlak achter mij langs het fietspad op. Een milimeter dichter en hij had de band van mijn velg gereden of ik was morsdood geweest. Ik moet er niet aan denken wat er was gebeurd als we daar met een groep hadden gefietst.
Door de schrik en de adrenaline heb ik niet gezien of de automobilist moest uitwijken voor een tegenligger of de macht over het stuur was kwijtgeraakt. Vragen kon ik het niet want de kloothommel reed met hoge snelheid over het fietspad verder om een paar honderd meter verderop weer op de autoweg verder te gaan.
Met de schrik goed in de benen en een langzaam naar W tot NW draaiende wind erbij, harkte ik terug naar huis waar ik met 62 km op de teller aankwam. Gelukkig wel !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten