Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zaterdag 10 maart 2012

Een lekkere trainingsrit

Wat is er nu fijner om na ruim 100 kilometer te hebben gefietst in de nattigheid even lekker languit in bad te liggen. Ik kan eigenlijk maar één ding bedenken en dat is met een mooie jonge vrouw languit in bad te liggen. Helaas is mijn bad daar weer net niet groot genoeg voor, maar op dit moment maakt het niet uit ook eigenlijk, ik kon even lekker ontspannen en de vermoeidheid is alweer verdwenen, al moet ik zeggen dat het ook best meeviel met de vermoeidheid.
Ik ben net terug van de Trainingsrit Hattem, een tocht met een aantal klimmetjes rond Hattem en Wapenveld voor de koffie en daarna via Elburg en Kampen door het vlakke land weer terug.
Net als andere jaren was de club opgesplitst in twee groepen; de 25 km/h groep en de 28 km/h groep, mijn keuze viel dit jaar op 28 groep.

Ondanks dat we buren zijn hadden Henk G. en ik Facebook (!) nodig om om 8.30 af te spreken op de parkeerplaats in onze buurt. Toen we gezamenlijk binnenliepen bij De Vrolijkheid was het redelijk gevuld met fietsers. De regen van die ochtend had blijkbaar weinig indruk gemaakt op de meesten, al waren er wel een aantal bekende gezichten die schitterden door afwezigheid, al dan niet door de griep.
De 28 groep vertrok iets eerder dan 25 groep en met, ik dacht, 13 man gingen we op pad.
Via AA-Landen, Holtenbroek, Stadshagen en Spoolde togen we richting de oude IJsselbrug. Net ten zuiden van Hattem begint de Veluwe zich langzaam te verheffen en daarvan maken vele fietsers  gebruik om hun beenspieren te trainen, zo ook wij........
Via allerlei bosrijke weggetjes met stijgingpercentages tot max. 5 %  pakken we alvast wat hoogtemeters op. Als we Hattem hebben verlaten zetten we koers richting Wapenveld en via de Filipsberg (rotding) verder de Veluwe op.
Ik merk wel dat ik me bij de snellere jongens heb aangesloten want ik hark continu achteraan als de weg oploopt, maar ja....ook zo kom je op de plaats van bestemming. Op de Zuidweg gaat bij een aantal de turbo erop, ik kan een tijdje aanhaken maar moet uiteindelijk passen, samen met nog een aantal gelosten bedwingen we vervolgens de Knobbel op weg naar de koffie in 't Harde.
Eenmaal aan de koffie zien we dat het buiten is gaan regenen en we prijzen ons gelukkig dat we binnenzitten. De 25 groep heeft minder geluk, zij komen aan als wij de eerste kop koffie en de appeltaart al op hebben. Zij hebben onderweg nogal pech gehad, twee lekke banden en een valpartij van Toon O. hebben het tempo behoorlijk gedrukt. Toon is noodgedwongen teruggekeerd naar huis, jammer voor hem.

Na de koffie gaan we weer op pad over de nu natte wegen, waarbij opvalt dat het ineens een stukkie frisser is. Als we richting Elburg fietsen bedenk ik mij dat het wel erg jammer is dat mijn voorganger geen spatbordje heeft gemonteerd...........
Richting Kampen hebben we de wind in de rug en de snelheid loopt zo nu en dan lekker op. Ook op de Zalkerdijk, met de wind een beetje van opzij, wordt er behoorlijk tempo gemaakt maar iedereen komt goed mee.
Na de IJsselbrug gaan de mannen die in zuid wonen rechtsaf en fietsen met een lekker tempo op huis aan.
Thuisgekomen blijk ik een mooi gemiddelde op de teller te hebben, deze mag ik echter niet openbaar maken van de toerleider..............laten we het maar op 28 km/h houden.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten