Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 29 juli 2012

Fietsen tegen de bui

Volgens teletekst zou het vandaag droog blijven, althans...op het noorden en noordoosten na want daar konden een paar buitjes vallen.
Omdat in Zwolle de zon scheen durfde ik een ritje in Z.W. richting wel aan en bij een graadje of 16 stapte ik om 9 uur op de fiets voor een rit van een kleine 100 km.

Langs de westkant van de Noord Veluwe ging het richting 't Harde en vervolgens via de 'Scheepsbel' richting Vierhouten waar de koffiestop gepland was.
Op het terras zat ik even lekker in het zonnetje terwijl aan de westelijke hemel een aantal behoorlijk donkere wolken verschenen. Een blik op de buienradar leerde dat het binnen een kwartiertje zou gaan regen en zo gebeurde het ook, daarom, onder de beschutting van een parasol, eerst de bui maar over laten trekken.
Omdat de bui in dezelfde richting ging als waar ik heen wilde, Olst , besloot ik even rustig aan te doen want stel je voor dat ik de bui weer in zou halen.
Na een half uurtje ging ik weer op pad en via Gortel en Epe ging het in oostelijke richting naar de veerpont bij Olst, daar moest even gewacht worden op de passerende pleziervaart alvorens de IJssel kon worden overgestoken.
Aan de andere kant van de rivier verder naar Boskamp en terwijl ik verder fiets richting De Eickelhof zie ik de lucht opnieuw behoorlijk donker kleuren en opnieuw kwam de bui in mijn richting.
Volgens mijn berekening was het vanaf De Eickelhof nog een dikke 20 km richting huis, dus wellicht ging het net lukken om droog over te komen. Via Middel en Elshof fietste ik weer in noordelijke richting met de bui op m'n hielen, het bleek een ongelijk strijd want net na Elshof zag ik de eerste druppels kringen in het water van de Nieuwe Wetering maken.
Gelukkig begon het pas ter hoogte van De Colckhof iets harder te regenen waardoor ik toch nog redelijk droog bij huis aan kwam, met uiteindelijk 92 km op de teller.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten