Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 6 mei 2012

Retourtje Dwingeloo

6 mei, zondagochtend. Het is 9.15 uur en de temperatuurmeter geeft 7 graden aan. Omdat ik gisteren niet kon fietsen i.v.m. familieaangelegenheden moest het vandaag maar gebeuren.
Toch nodigt het weer niet echt uit, max 10 graden bij een stevige NO wind zijn niet echt mijn omstandigheden en al helemaal niet nu we al in mei zitten. Vorige week in de korte broek, vandaag mijn dunne vingerhandschoentjes weer aan.....het kan verkeren.

Afgelopen week heb ik mijn oude zadel weer op de fiets gemonteerd en ik hoop dat daarmee de achterwerk problemen weer tot het verleden behoren.
Als ik mij over mijn twijfel m.b.t. het weer heb heengezet vertrek ik om 9.20 uur in noordoostelijke richting. Via de Wijthmenerplas en Wijthmen fiets ik over de Kroessenallee in de richting van Dalfsen en vervolgens via Welsum richting OudLeusen.
Na de eerste 20 kilometer heb ik het nog steeds niet echt warm en omdat de wind vrij spel heeft over de kale landerijen achter Oudleusen wordt dat voorlopig niet beter. Ik ben blij als ik bij Witharen even uit de wind kan fietsen in het stukje bos aldaar.
Na Balkbrug sla ik rechtsaf richting Zuidwolde waar ik de koffiestop heb gepland. Bij de busrestauratie in het centrum warm ik mij aan twee grote koppen dampende troost.....met een koekje erbij.

Na de onderbreking fiets ik verder in noordelijke richting en via Echten kom ik in Ruinen, daar stop ik even om te beslissen wat ik ga doen......nog verder noordwaarts of weer terug in zuidelijke richting. Ik kies voor optie één en via het fraaie Dwingelderveld zet ik koers naar het al net zo fraaie dorp waaraan het natuurgebied z'n naam heeft ontleend, Dwingeloo.

Dorpskern van Dwingeloo

Echt warm heb ik het dan nog steeds niet, de wind is echt fris en gaat door m'n beide Swollandshirtjes en ondershirt heen.
Vanaf Dwingeloo fiets ik weer zuidwaarts richting Ansen en vervolgens kilometers lang langs de Buitenhuizerweg en de Woldse Aa (dacht ik....) Een prachtige omgeving al is het wegdek niet altijd even goed.
Na Rogat kom ik weer in bekend gebied en via De Wijk, de Zwarte Dennen en Punthorst fiets ik weer richting Zwolle. Met 128 km op de teller kom ik rond 15.00 uur weer thuis waar een lekker warm bad wacht.
Het zadel, tot slot, zat al een stuk beter.............

Geen opmerkingen:

Een reactie posten