Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

dinsdag 29 mei 2012

Blauwvinger op Pinkpop

Soms, heel soms is het fietsen even niet mijn belangrijkste bezigheid in het weekend, er zijn immers meer geneugten in het leven.
Eén daarvan is , wat mij betreft, het bezoeken van popconcerten of festivals. Dit weekend zat ik dubbel goed met fietsen op zaterdag en een bezoek aan Pinkpop op maandag !

Zaterdag was er weer de jaarlijkse Blauwvingertocht. De weersomstandigheden waren perfect voor het traditionele rondje over de Sallandse heuvelen, toch waren er minder deelnemers voor de verschillende snelheidsgroepen dan vorig jaar, waardoor werd besloten om met iets meer dan 20 personen als één groep te vertrekken. Nog voor we Berkum infietsten waren we al bijna twee man kwijt die rechtdoor gingen waar wij afsloegen, één van de mannen (Henk G.)keerde op schreden terug en sloot alsnog bij ons aan, de ander (Wim H.) ging op eigen houtje en snelheid door naar Holten.
De route van de Blauwvingertocht is al jaren onverandert en terecht, want het is één van de mooiste Swollandtochten en onder de omstandigheden als afgelopen zaterdag verreden echt een pareltje. Toerleider Henk H. moest helaas verstek laten gaan i.v.m. familieomstandigheden maar had voor de gelegenheid Ruud W. bereid gevonden de groep voor te rijden, iets wat Ruud wel is toevertrouwd. De eerste 15 kilometer mocht ik naast Ruud ook mijn deel van het kopwerk doen en daarbij bleek dat er behoorlijk wat wind stond uit noordoostelijke richting.
Zoals altijd zorgt de Lemelerberg voor het eerste leven in de brouwerij waarna het op de Holterberg ieder voor zich is en we elkaar weer terug zien bij Cafè Jansen in Holten.
Na de pauze nog een bultje meepikken in Luttenberg en dan rechtstreeks terug naar Zwolle......dat is de Blauwvingertocht in een notedop.
Na afloop nog even nazitten op het zonnige terras van De Vrolijkheid en genieten van een een paar hersteldrankjes (ik één minder omdat ik wat tijd verspeelde met het opnieuw inbrengen van een contactlens).
Eigenlijk is dit het verhaal van de Blauwvingertocht van 2012 voor mij, want eigenlijk zat ik al met mijn gedachten bij maandag en Pinkpop.
Terwijl een behoorlijke groep Swollanders zich gingen wagen aan de honderste editie van de Elfstedentocht trok ik er maandagochtend vroeg op uit om af te reizen naar het verre Landgraaf in limburg om daar te genieten van een dag lang popmuziek en dan vooral 's avonds van The Boss oftewel Bruce Springsteen, want ik ben al ruim 30 jaar een trouwe fan van de man uit New Jersey en op deze pinkstermaandag zou ik hem voor de 9e keer live gaan zien.
Ik wist al uit eigen ervaring dat een elfstedetocht fietsen een behoorlijke aanslag is op het fysieke gestel van de fietser, nu weet ik ook dat 13 uur volmaken op een festivalterrein bij 25 graden zonder veel mogelijkheden op een plekje in de schaduw of om te zitten ook een behoorlijke inspanning vraagt. Vanochtend om 04.00 uur kwam ik dan ook vermoeid en stijf van het vele staan weer thuis en éénmaal in bed viel ik als een blok in slaap. Toch had ik het er allemaal voor over want het was een prachtige dag met als werkelijk spetterend slot de 2 uur en een kwartier durende show van Bruce Springsteen & The E-Street Band, waarvan ik bij wijze van hoge uitzondering op deze fietsblog toch graag een stukje van wil laten zien;



En nu gaan we weer fietsen.......komend weekend Sauerland !






Geen opmerkingen:

Een reactie posten