Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 11 januari 2015

Upgrade racefiets voltooid

Zo, hij is weer thuis....de Wilier.
Na een fikse opknapbeurt is ie weer helemaal klaar voor het nieuwe wegseizoen. Wat is er verandert?

Tijdens een schoonmaakbeurt afgelopen herfst zag ik dat er bij het derailleur-pad een barst aan het ontstaan was in het frame, Waarschijnlijk het gevolg van een valpartij.



Na deze ontdekking werd ik toch een beetje angstig, want hoe ernstig was deze barst en ging het helemaal door tot in het carbon. Hierop besloot ik eens te gaan google-en op carbon reparatie en kwam uit bij een bedrijf met de naam Unlimited Colors in Venhorst. Na wat heen en weer mailen kon ik mijn fiets afgeven bij Kokkie Bikes in Lemelerveld voor reparatie.
In gesprek met Vincent Kok van KokkieBikes kreeg ik het advies om deze reparatie alsnog op te voeren bij de NTFU verzekering met als gevolg dat ik het volledige bedrag van de reparatie en de af-en opbouwkosten vergoed kreeg.
De hele fiets moest dus ontmanteld worden en omdat ik toch al hevig aan twijfelen was over een aantal aanpassingen heb ik de knoop doorgehakt en besloten om de Wilier in z'n geheel een upgrade te geven.
In concreto betekend dat dat mijn oude Ultegra triple groep is vervangen door de nieuwe Ultegra 11 speed compact groep met een FSA cranckstel 50-34 en dat er een nieuw FSA (ergo) stuur en stuurpen werd gemonteerd. Dit alles, samen met de reparatie van de achtervork, zorgt weer voor een bijna nieuwe fiets die mij hopelijk nog vele mooie kilometers gaat brengen!
Ik kan niet wachten op de lente.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten