Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 3 februari 2013

Van Putten naar Zwolle

Precies 3 weken was het al geleden dat ik het laatst op de fiets had gezeten, 3 lange weken vol regen, sneeuw, ijs en gladdigheid.
Gisteren was het eindelijk weer eens een droge dag met zelfs wat blauw aan het firmament, maar helaas had ik al andere plannen voor de zaterdag en dus moest het vandaag gebeuren.
Helaas was de voorspelling voor de zondag al weer een stuk minder, maar niet fietsen was geen optie en dus was het weer tijd voor een trein-fiets combi.
Plan was om een kilometer of 70 naar huis te kunnen fietsen en zo kwam ik uit op een treinreis naar het Veluwse Putten. Zo gezegd, zo gedaan en om 10.21 vertrok mijn sprinter richting Amersfoort van perron 1a in Zwolle. Al voor we Zwolle goed en wel uit zijn komt de conducteur langs voor de controle van de plaatsbewijzen voor mijzelf (8,40) en de fiets (6,00). Vorig jaar ben ik nog met de trein naar Belgiƫ geweest en kreeg pas controle toen we goed en wel bij onze Zuiderburen waren......maar goed deze conducteur had er zin in en ik ook !

Na een klein half uurtje stopt de trein op het station in Putten en als ik uitstap waai ik nog net niet van het perron. Terwijl ik richting de uitgang loop zie ik nog hoe een man, die net afscheid heeft genomen van een reiziger, ruzie heeft met zijn erg grote hond. De man wil naar de uitgang maar de hond denkt daar heel anders over, in eerste instantie wint de hond het op pure kracht maar als de 'baas' met enkele krachttermen begint te smijten krimpt het dier ineen en kiest eieren voor z'n geld.
Ik zet mijn GPS aan en zet koers naar Elspeet. Via Ermelo kom ik in het Leuvenumse bos en koers verder langs de beek met dezelfde naam en schiet even snel een plaatje;


In Elspeet verwen ik mijzelf op een broodje gezond en een kop groene thee, heerlijk!
Vervolgens fiets ik verder Richting Tongeren en langs Epe, inmiddels begint de harde WZW-wind steeds verder aan te wakkeren. In het bos heb ik er niet zo heel veel last van, al kraken sommige bomen behoorlijk, maar open de open stukken is ie soms verdomde lastig.
Via de inmiddels overbekende fietspaden trap ik lekker door en voor ik er erg in heb fiets ik alweer langs het Heerder strand waar ik mijn buurman en buurvrouw nog tref, Henk en Leonie G. beiden zijn lekker aan de wandel met de hond, voor Henk geen fietsen dit weekend. Na het korte oponthoud ga ik weer verder, terwijl het licht begint te spetteren. Gelukkige hoef ik niet zo heel ver meer...
Via Hattem kom ik uiteindelijk weer in Zwolle-zuid, met in totaal 73 km op de teller en het lekkere gevoel dat ik weer wat gedaan heb.
Als ik, na het schoonmaken van de fiets, zelf in bad lig blijkt dat ik net op tijd thuis ben...het spetteren is overgegaan in regenen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten