Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 4 oktober 2015

Een mooie fietsdag

Gisteren gingen we een dagje fietsen met de club en ik mocht er een opstel over maken.

We moesten al heel vroeg bij de brug over de IJssel zijn, maar daar hadden ze geen koffie en dat vonden heel veel niet leuk en toen gingen ze daarover zeuren op de klepsite van de website.
Ik ging dus al heel vroeg uit bed want ik moest eerst nog een boterham eten met een glas melk, want dat moet altijd van mijn moeder. Toen ging ik op de fiets en reed over de dijk naar de IJsselbrug en daar stonden al heel veel meneren en ook een mevrouw en ook de veurzitter en die mocht ook veurrijden want daar was ie veur...
En toen gingen we met we met z'n allen de rivier over fietsen en ze gingen gelijk heeeel hard en ik moest best wel flink trappen. Aan de overkant van de rivier gingen we naar de bossen, daar lagen allemaal mooie fietspaden en daar gingen we best wel hard overheen en toen kwamen we bij een asfaltweg en toen riep iemannd lek maar hij had gelogen want hij moest gewoon plassen dus was hij gewoon zelf lek en hij heette geloof ik Cor of zo. Toen ging bijna iedereen plassen behalve de mevrouw, geloof ik.
En toen gingen we weer verder, maar toen raakten we de weg kwijt want er was geen betonpad meer en toen moesten we door allemaal bospaden en er stonden allemaal andere fietsers te lachen omdat wij met de racefiets door het zand fietsten en Cor kwam nog te vallen haha
Gelukkig kwam er daarna weer een betonpad want ik vond dat helemaal niet leuk door het zand. Toen kwamen we in Harderwijk en daar hadden ze ook dolfijnen maar die hebben we niet gezien, maar wel kregen we koffie met een stuk taart en dat vonden we allemaal heel fijn en de zon scheen ook nog lekker. Ook waren er heel veel mevrouwen op een motor en Ruud zei dat ze leren pijpen hadden en dat klopte ook nog. En toen kregen we nog een kopje koffie en mocht ik de kleur van het kopje uitkiezen wat ik wel lief vond van de mevrouw met de portomonnee en toen bleek dat de koffie niet gratis was en ik zelf moest betalen aan de mevrouw, maar gelukkig had ik wel zakgeld bij me. En toen gingen we op de fiets verder want we moesten ook weer terug en toen kwamen we ook in Elburg en daar was het best wel druk maar we fietsten er gewoon dwars doorheen en kwamen toen weer op een dijk. En toen fietsen we helemaal door naar Kampen en daar gingen we weer over de rivier en op de andere dijk weer verder en er waren heel veel wandelaars daar. En toen kwamen we weer in Zwolle en ging iedereen weer naar huis en ik ook en toen ik thuis kwam was ik best wel moe en gaf ik mij zelf een glas chocloademelk met een rietje en het was best een mooie fietsdag....

Hans
55 jaar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten