Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zaterdag 17 oktober 2015

Bike Motion 2015

Het was mijn verjaardag gisteren, de 56e alweer. Een mooie dag om weer eens te gaan kijken op de grootste (sportieve) fietsbeurs van de Benelux, de Bike Motion.
Ik was er al een aantal jaren niet meer geweest en ik meen dat de laatste keer in 2008 was. Bij die gelegenheid werd ik verliefd op mijn huidige fiets, de Wilier Izoard.
Stiekem hoopte ik ook nu weer verliefd te worden op een mooi Italiaans modelletje met de naam Wilier, Colnago of Pinarello, het begint namelijk wel weer te kriebelen.

De trein zou station Zwolle om 09.18 uur verlaten en, verdomd, dat deed ie precies op tijd om mij 50 minuten later netjes af te zetten op Utrecht centraal. Van daar was het nog een kleine wandeling naar de Jaarbeurshallen.
Gelijk bij binnenkomst bleek al dat de fietssport de laatste jaren een vlucht heeft genomen. Kon ik in 2008 op de openingsdag nog redelijk rustig alle standhouders langs en zelfs zonder wachtrij Peter Winnen een exemplaar van zijn boek Windbreker laten signeren, nu was het gelijk een drukte van belang.
Hierbij dient ook nog te worden opgemerkt dat de verhouding man/vrouw in die 7 jaar ook behoorlijk is veranderd, was het toen 90/10 nu zeker 65/35.

Lopend door de verschillende hallen viel mij vooral een aantal voor mij onbekende merken op zoals Cadenz(fietsen) en ZAES (kleding). Vanzelfsprekend ging de meeste aantrekkingskracht uit naar het Italiaanse plein, opgeleukt door een Italiaanse ijscocar en Italiaanse muziek.
Bij binnenkomst was Campagnolo de grootste blikvanger. In de stand waren alle groepen uitgestald en ik moet zeggen het oogt toch wel wat mooier dan de Shimano spullen.
Vervolgens wandelde ik vlotjes naar de Wilier stand waar alle nieuwe modellen stonden te pronken. Wat opviel was dat ze iets minder vaak de naam Wilier op het frame hebben staan, maar nog wel genoeg...

De volgende halte was Colnago waar mijn oog viel op een mooie rode CX ZERO-EVO, vanzelfsprekend voorzien van het Colnago klavertje en de handtekening van Ernesto zelf, nou ja gedrukt dan toch.


Nadat ik andere Italiaanse merken was gepasseerd verwachte ik nu snel die andere grote Italiaanse fietsenbouwer tegen te komen. Maar hoe ik ook zocht, geen Pinarello te bekennen en dat vond ik wel jammer want ik was nieuwsgierig naar de Pinarello Rahza, het instapmodel van de Pinarello carbon serie. Helaas blonk Pinarello dus uit door afwezigheid en zal ik mijn interesse in de Rahza moeten blijven voeden via de Pina website.
Waarom één van de populairste, zo niet de populairste, Italiaanse fietsenmerken niet op de grootste fietsbeurs van de Benelux aanwezig was is mij vooralsnog een raadsel.

Toch lichtelijk teleurgesteld werd ik pas weer vrolijk bij de stand van Trek. Daar stond de nieuwe Madone van Haimar Zubeldia te pronken. Het prijskaartje stond erbij; 12.000 euro. Die gaat het voor mij niet worden maar mooi is ie wel met allerlei vernieuwende elementen.



Ondertussen werd het steeds drukker op de beurs en mijn tasje met folders en boekjes steeds zwaarder. Tijd voor een kop koffie met een broodje dus.
Gelukkig was er nog een plekje vrij bij één van de horeca uitbaters en kon ik weer wat energie bijtanken.
Vervolgens liep ik nog wat verder over de Beurs en zag nog veel nieuwe kleding trends, elektronica en gadgets.
Na een uur of drie vond ik het echter wel genoeg. Met ongeveer 10 kilo aan papier vertrok ik weer richting centraal station.

Of ik weer verliefd ben geworden? Met de Colnago was er zeker een klik en wie weet wordt het wat, maar anders heb ik ook nog een mooi internetliefje achter de hand...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten