Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

zondag 9 november 2014

Rondje Luttenberg

Het zou vorige week al de laatste wegrit van 2014 zijn volgens de geleerden...dus heb ik deze week mijn Wilier weggebracht voor de nodige werkzaamheden. Bij de achterpad is een scheurtje zichtbaar en de vraag is of dit scheurtje alleen in de lak zit of ook in het carbon zelf, omdat er op de staande achtervork ook nog een aantal andere beschadigingen zitten toch maar besloten om het frame te laten nakijken en de lakschade te laten repareren. Omdat daarom de hele fiets sowieso ontmanteld moest worden, heb ik gelijk maar besloten om de fiets te upgraden naar 11 speed met de nieuwste Ultegra compact 50/34 groep en een nieuw ergo stuur. Je moet toch ergens heen met je zuur verdiende centen.
De schade aan en scheur in het frame zal door de verzekeringsexpert bekeken worden en ik heb goede hoop dat deze schade zal worden vergoed aangezien deze is te relateren aan een eerdere valpartij.

Al met al voor mij dus geen wegrit meer afgelopen zaterdag. De Swolland mannen gingen nog voor een 'laatste' rit naar Hardenberg maar wel zonder mij.
Ik besloot op de zondagochtend zelf een ritje op de mountainbike te maken, niet door het bos of veld maar gewoon over de weg richting Luttenberg, een rondje van ruim 70 km.
Om 9.15 was ik klaar voor vertrek en via de Wijthmenerplas en Wijthmen zette ik koers richting Hoonhorst. Het was rustig weer en er scheen zelfs een niet verwacht zonnetje al was het nog wel frisjes met een graad of 7.
In Hoonhorst ging binnendoor op Millingen aan en vervolgens langs Starnbosch en Dalsmsholte richting Luttenberg waar ik de koffie had gepland bij Schoenmaker. Toen ik bij het Café aankwam had ik zowaar al weer koude tenen, een euvel wat ik bijna kan relateren aan de MTB. Helaas had ik de verwarmde zooltjes nog niet bij me...
2 koppen koffie en evenzovele Jan Hagels later ging het verder over de Luttenberg zelf en vervolgens door in de richting van Marienheem, daar de N35 over en door naar Schoonheeten en Heeten. Over Broekland fietste ik verder in de richting van Wijhe. Net voor Wijhe rechtsaf en achter 'de Gelder' langs weer richting Zwolle.
Uiteindelijk thuis met 73 km op de teller en een gemiddelde van precies 25 km/h. Gewoon even lekker gefietst eigenlijk.
Wel benieuwd eigenlijk of de wegritten nu echt gebeurd zijn en ik de volgende keer dus weer met de club mee kan.
Volgende week gaan we echter eerst assisteren met het goed laten verlopen van de Swolsebostocht 2014.2 op de koek en zopie post.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten