Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

maandag 31 december 2012

Oudejaarsdag

Terwijl buiten de (vuurwerk)bommen ontploffen en binnen de oliebollen op tafel staan, schrijf ik het laatste stukje van 2012.
Het was weer een enerverend fietsjaar waarin ik, ondanks een 40 urige werkweek, toch nog 6200 km bij elkaar wist te fietsen.

Het fietsjaar begon dit jaar met enkele MTB tochten richting Staphorst en Ommen, terwijl de eerste (koude)race kilometers een rondje Beulakerwiede betrof.
Verder zag het jaar er vrij normaal uit en afgezien van het Buitenland weekend en de Mergelheuvelland 2-daagse waren er voor mij dit jaar geen grote fietsevenementen.
Het weer was over het geheel genomen erg wisselend en ik denk dat ik niet te veel zeg als ik vind dat het wel eens beter geweest is. Het duurde lang voor het echte mooie fietsweer kwam en het was ook vrij snel weer weg. De maanden november en december waren ronduit slecht te noemen en in deze maanden is er, door mij, verhoudingsgewijs weinig gefietst.

Het nieuwe jaar staat voor de deur, een jaar met nieuwe uitdagingen en plannen. Zo fiets ik volgend jaar solo van Zwolle naar Rome, ga ik voor de tweede keer de Elfstedentocht fietsen en ga ik zeker weer mee met het buitenland weekend dat dit jaar in Luxemburg zal plaatsvinden.
Verder zien we wel hoeveel kilometers gefietst gaan worden en op welke onbekende plekken we dit jaar allemaal uitkomen op de fiets.

Voor nu wens ik iedereen alvast een heel sportief, gezond en gelukkig 2013 !


Geen opmerkingen:

Een reactie posten