Toerfietser Weblog

Volgt de fietsbelevenisen van Hans de Groot,
toerfietser sinds 2003.
Ik fiets om te bewegen,om te genieten van de geleverde prestaties, om samen tochten te maken, om nieuwe wegen te ontdekken en om van de natuur te genieten.

woensdag 22 augustus 2012

Woensdagavondtocht

Voor de laatste keer dit jaar mocht ik vanavond de woensdagavondrit voor de 25 groep voorrijden. Door de al vroeger invallende duisternis is de starttijd weer vervroegd naar 18.30 uur Dat betekende uit het werk snel en vooral makkelijk eten, dus zat ik om een uur of 5 al aan een kliekje macaroni met een (hoe toepasselijk) Italiaanse salade.
Voor de gelegenheid had ik een route gemaakt van ongeveer 50 km, zodat we zonder pech ruim voor de schemering weer terug konden zijn.
Als ik naar De Vrolijkheid fiets blijkt dat er een behoorlijk stevige wind staat, daar zal ik nog wel wat last van krijgen bedenk ik mij.

Bij de Tango pomp blijkt de opkomst niet super, slechts 1 dame en 5 mannen hebben net als ik de moeite genomen om een stukkie te fietsen. Van aparte groepen is dus geen sprake en met z'n zessen gaan we dan ook op pad.
Met Arnold van B. als mede voorrijder gaan we om de AA-Landen heen richting Westerveld en vervolgens via beide kanten van het Zwarte Water naar Westenholte. Op weg naar S'Heerenbroek en Wilsum staat de wind pal op kop en vooral op de IJsseldijk blaast ie flink door.
Gelukkig gaan we na Wilsum in NO richting naar Kamperzeedijk en vervolgens dwars door de Mastenbroeker polder naar Hasselt, hier hebben we de wind lekker in de rug.
Op weg naar Hasselt worden we nog even opgehouden door een telefoon die ineens wel heel erg mobiel probeert te zijn en z'n eigen weg gaat. Altijd weer een mooi moment voor een plaatje


Na het korte oponthoud 'knallen' we door naar Hasselt, waarvan we de kerktoren al kilometers lang in het vizier hebben. Als we het kleine Hanzestadje door zijn wacht nog de mooie Gennerdijk op de weg terug naar Zwolle.
Na precies 52 km zijn we terug en gaat ieder zijns of haar weegs. Al met al een lekker ritje ondanks de wind maar dankzij de mede voorrijders Arnold, Gerrit en Jeanette en natuurlijk de overige deelnemers.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten